Het weer in Orlando, Florida

dinsdag 5 mei 2009

Airboot ride en nog veel meer


Het weer: lekker warm
Aantal genomen foto’s: 112
Totaal aantal genomen foto’s: 3.472

Vandaag zijn we langzaam op gang gekomen. Ik heb langer in bed kunnen liggen al kwam er echt van uitslapen niet veel. Toch was het wel lekker om niet alles snel te moeten. Gezellig op ons gemak met elkaar ontbeten en toen gingen de meiden het zwembad in. Natuurlijk! En ik klom natuurlijk achter de computer. Ik ben ook elke morgen weer heel nieuwsgierig wie er allemaal gereageerd heeft. Ik vind dat nog het aller-leukst van het schrijven van mijn blog. Al moet ik wel zeggen dat ik er echt enorm veel voldoening van krijg hoor. Ik heb hier nog geen boekje kunnen lezen of een minuut televisie kunnen kijken maar achter de computer zitten vind ik ook heel ontspannend. Het lijkt misschien wel heel dwangmatig maar ik vind het heerlijk om al met de foto’s bezig te zijn. De dag nog even op “papier” te zetten. Ook bij voorgaande vakanties vind ik dat altijd leuk, die stukjes kopieer ik dan vaak over in het fotoalbum. Later kan je het dan terug lezen en dan weet je weer precies hoe het was geweest. Sommige dingen zakken toch in het grote geheel weg. Maar ik zeg het, jullie reacties houden me helemaal gemotiveerd. Er zijn toch ook wel dagen geweest dat ik met halve oogjes achter de computer zat maar dan wilde ik hem er toch wel graag op het web hebben. Maar genoeg hierover.

Na we vanmorgen lekker rustig zijn gestart zijn we rond een uur of twaalf richting Boggy Kreek
gereden voor een rit met een airboot-ride
Wat was dat een fantastische ervaring. Helemaal super. We hebben voor een privérit gekozen en konden dus met zijn zessen in een boot met een bestuurder.
Die nam ons voor drie kwartier mee over het water op zoek naar alligators. Wat gaat zo’n ding snel en wat was dat waanzinnig!!! Die drie kwartier zijn ook letterlijk omgevlogen. Ik kan het zeker iedereen aanraden. We hebben meerdere alligators gezien
maar ook nog veel meer ander natuurschoon.


Onze bestuurder heet Eric en was een sympathieke vent. Hij besteedde veel aandacht aan de meiden en ze kregen ook een groot slakkenhuis als aandenken mee. Vet Cool volgens Yentle.
We zaten met de vrouwen voorin de boot dus we hadden perfect uitzicht. De mannen zaten schuin achter ons op speciale stoelen dus die konden ook alles goed zien. Het ging zo geweldig. Er vlogen wel wat spetters om je oren maar niets dramatisch dus hebben we ook goed kunnen filmen en foto’s maken. Kijk zelf maar:

Toen we weer terug kwamen in de haven stond daar een man met een levende alligator in zijn handen. Deze mocht je ook beethouden. Yentle was in het begin wat huiverig maar Solange stond gelijk te springen. Die was totaal niet bang en stond ook te stralen toen ze hem beet had. Toen kon Yentle niet achterblijven en wilde hem toch ook wel beethouden. De bek van dat beest was wel dichtgetapt dus bijten kon hij niet. Voor de dierenliefhebbers onder ons. Ik heb gevraagd of dit beestje elke dag, de hele dag de pineut was en dat bleek niet zo te zijn. Ze worden er wel voor getraind maar ieder dier wordt maar één keer in de twee weken gebruikt. Tenminste, dat is wat hij mij vertelde. Ik vond het namelijk wel heel stoer van mijn meiden maar toch ook wel zielig voor zo'n beest.
Na de bootrit gingen we richting Kissimee en daar kwamen we op de 192. Een lange weg met aan beide zijde winkels. Lekker hier en daar gestopt om even te shoppen. De tijd aan ons zelf en totaal niet gehaast. Heerlijk. We hebben lekker lopen neuzen op een flea market, in een Nike-outlet
Brand Shoes outlet en nog veel meer. Toen was het rond zes uur etenstijd en we waren in de buurt van een Wat een eten is dat toch! Ik ben echt geen fan meer hoor. We hebben het natuurlijk voor de meiden gedaan want elke keer als we op vakantie zijn proberen we een Mac in te lopen zodat ze ook van die landen een Happy Meal figuurtje hebben. Dit keer was het geen figuurtje maar een CD. Heel leuk.
Na het eten zijn we de weg overgestoken en kwamen we terecht in “Old Town” Dat was ook de bedoeling omdat Kenneth en Bert daar van de week heel enthousiast van terug waren gekomen. Nu was het nog héél rustig maar toen we weg gingen liep het al aardig vol. De mannen zijn met de kinderen naar de kinderkermis
gegaan(je zal maar een achtbaan voor jezelf hebben)
en mam en ik hebben nog lekker rondgeshopt. Carmen, ik heb een tas voor je gevonden al is die niet van All Star. Het is gewoon hier niet te vinden. Ook niet voor Nina. Ik loop nog steeds te zoeken hoor maar zelfs bij de All Star –winkel zijn ze niet te koop. Niet die tassen die jullie aangewezen hebben. Ik heb de tas wel gekocht (hij is hetzelfde model als die van mij) maar als je hem niet leuk vindt dan is dat geen probleem hoor.
Rond een uur of half acht zijn we weer naar huis gegaan. Even langs de Publix voor nog wat kleine boodschapjes en toen door naar huis.
Wat gaat zo’n dag toch vlug. Maar het was wel een heerlijk ontspannende dag!
Maar toch ook wel een beetje vermoeiend hoor, ja toch Solange?!
.

4 opmerkingen:

Pieter en Petra zei

Lekker is dat he, zo af-en-toe de dag lekker rustig beginnen! Ik wist overigens niet dat ze bij Boggy Creek ook private-tours doen. dat moet ik dus ff onthouden.

Old Town blijft leuk, maar ik vindt persoonlijk dat het 's-avonds gezelliger is.

Inmiddels heb ik gezien dat de benzine bij jullie lekker goed koop is (staat ook op mn blog) en de prijs is met 34 eurocent per liter echt een lachertje voor ons he !

Groetjes vanuit het gezelligste kantoorgebouw op de Coolsingel waar buiten de (schrik niet) herfst weer is ingevallen,
Pieter

Marleen en Bertus zei

Lijkt me geweldig die aligators!Een leuke maar iets rustiger dag zo te lezen,maar dat konden jullie wel gebruiken denk ik.Wat een belevenissen allemaal!Op naar de laatste leuke dagen.
Dikke kus en een poot van Zoé

Claudia zei

Een goede morgen allemaal,

Zo weer een dag achter de rug, blijft toch wel erg lekker he een beetje dit doen , een beetje daar kijken, ff shoppen, erg vervelend allemaal. Vandaag naar ons favoriete park, geniet er lekker van. En Jacq als je lang alle terrasjes en restaurantjes loopt zit er aan de linker kant (ja die kant ja) een Margarita to go, erg lekker. Als het goed is staan er daar een paar geverfde houten strandstoelen, wil je die goed op de foto zetten. Heb ik voor thuis een leuk projekt wat we eventueel samen kunnen doen. De weergoden helpen me enorm ik hoef jullie tuin niet te doen, je planten verzuipen ook wel zonder mijn hulp. Groetjes en een dikke kus aan iedereen en neem het er nog maar even goed van.

mery_lagendijk zei

Wat een stoere meiden weer zeg!! Gewoon een alligator vastgehouden, wauw!!!

Wat een lekkere dag weer!

kus Mery