Het weer in Orlando, Florida

maandag 4 mei 2009

Island of Adventure


Het weer: minder warm dan gisteren met wat meer bewolking. Toch nog wel warm zat
Aantal genomen foto’s: 110
Totaal aantal genomen foto’s: 3.360

Vandaag stond Island of Adventure op de planning. We vertrokken weer op tijd maar door een verkeerde invoer (van mijn kant) in de TomTom kwamen we vrij laat op het park aan. Zo’n TomTom is echt geweldig en ik zou ook echt niet hier zonder willen zijn maar hij wijst je naar de weg wat je hebt opgegeven en als die niet goed is dan ben je dus op de verkeerde plek.
Maar alles kwam helemaal goed. Bij Universal hebben ze het parkeren wel heel goed geregeld hoor. Overdekte parkeergarage is heel fijn. Als je auto heel de dag in de zon heeft gestaan is er bijna geen zitten meer in. Zo’n airco krijgt zo’n wagen ook niet gelijk koel. Maar dat was vandaag geen probleem. Naar Island of Adventure lopen is ook geen straf want ze hebben veel lopende band werk. Dan kom je op een centraal punt waar weer hele leuke winkeltjes zijn waaronder een…….. ja hoor! Een kerstwinkel! En daar moesten we natuurlijk wel weer naar binnen. Hier kon ik toch weer iets voor mijn andere boom aanschaffen. Ik kan natuurlijk geen kans onbenut raken. Wat een kerstspullen heb ik hier toch kunnen aanschaffen.
Toen de richting op naar Island of Adventure. Wat opviel was dat het helemaal niet druk was bij de kassa. Er stonden bijna geen mensen. Natuurlijk kwamen we een half uur te laat maar je kunt me toch niet wijs maken dat ze in een half uurtje die mensenmassa weg hebben kunnen werken? Door de kassa en gelijk doorlopen naar Seuss Landing
wat in het teken staat van “Cat in the Hat” Een heel leuk land voor kleine kinderen. Solange
kon overal in en ook Yentle had het hier nog prima naar haar zin. Maar nog leuker was dat er nergens wachttijden waren. We konden overal doorlopen tot aan de hekjes. Er stond wel voor de ingang dat er een wachttijd was van vijf minuten maar dat was meer voor de vorm dan voor wat anders.
We waren dus ook binnen een drie kwartier door alle attracties van dat land heen. Toen door naar de “Hulk-achtbaan”. Yentle had bij binnenkomst al meteen geroepen dat ze daar in wilde en ik moet zeggen dat hij er super gaaf uitziet. Toch had ik toen al mijn twijfels en ik had gelijk, ze is te klein. Ze was te klein voor Kraken in Seaworld en is ook nu voor de achtbanen in IoA te klein. Ik had haar daar al wel een beetje op voorbereid maar toch was haar teleurstelling groot. De anderen zeiden me dat ik best wel alleen kon gaan maar dat vond ik zo zielig dat ik besloot solidair met haar te zijn. Vandaag geen achtbanen voor mij. (snik) In Marvel Super Hero Island was er gelukkig ook nog een soort van “Theekopjes”
en natuurlijk is opa daar weer met zijn kleinkinderen in geweest. Traditie is traditie. Het werd weer tijd voor de inwendige mens. Wat ging dat moeizaam. Er stonden maar twee mensen achter de toonbank en je kreeg de indruk dat ze daar niet echt met plezier werkten. Totaal ongemotiveerde uitdrukkingen op hun gezichten en alles wat je hun vroeg werd met veel gesteun en gezucht beantwoord. Nee, absoluut geen “Disney-attitude” Die kan trouwens ook wel overdreven en nep zijn hoor maar je krijgt daar wel een goede service en meestal maakt die vrolijkheid en aardigheid me wel blij. Het geeft me een goed gevoel. Ze doen het bij iedereen maar dan toch. Daar rondlopend kwamen we iemand tegen die een bord in zijn handen had waarop stond dat om de hoek je op de foto kon met Spiderman. Dat liet Yentle zich geen tweede keer zeggen.
Ook hier was er geen wachttijd. We hadden maar twee mensen voor ons. De Spiderman attractie was toch wel een beetje eng. Kenneth is samen met zijn dochters gegaan en die kwam er een beetje misselijk uit. In elke land heb je niet echt veel attractie dus ook hier waren we al klaar. Op naar het volgende land Toon Lagoon. De eerste attractie was gelijk een goede.
Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges Een soort Piranha van de Efteling maar dan veel langer en veel erger. Deze attractie overtrof zelfs die van Animal Kingdom al was mam en Mary daarin veel natter geworden. Die waren daar tot op de laatste draad toe aan verzopen en dat waren we nu niet (maar dat scheelde echt niet veel). Wat hebben we gelachen zeg. Op een gegeven moment maakt het ook niet meer uit.

Kenneth en Yentle zijn daarna nog naar een soort van boomstammenattractie gegaan Dudley Do-Right's Ripsaw Falls en ook daaruit kwamen ze niet droog.
Ik ben met Solange bij mam en Bert gebleven want Solange mocht daar ook niet in en daar was ze toch wel heel verdrietig over. Echt heel jammer dat we van die durfals hebben want ze werden vandaag toch wel flink teleurgesteld. Daarna door naar Jurassic Park. Het is toch wel heel mooi hoe alles opgezet is. Tussen de bosjes en bomen door zag je een T-rex verschijnen.
Daar hebben we de attractie Pteranodon Flyers gedaan dat je tussen de bomen door vliegt. Je hangt met zijn tweeën aan een soort van hangglider en gaat met een sneltreinvaart door de lucht.
Heel leuk maar ook heel kort. Voor je het wist was je er alweer klaar mee.
Nog steeds was het heel rustig in het park. Heel erg rustig. Ik moet eerlijk zeggen dat we daar toch wel een beetje last van hadden. Het voelde niet gezellig aan. De mensen van het park verveelde zich te pletter want die hingen letterlijk tegen hun karretjes aan of stonden met hun handel te spelen. Wij hadden het ondertussen wel gezien. We zijn niet meer naar het laatste land gegaan “the Lost Continent” want daar heb je ook weer twee hele gave achtbanen en op de map hadden we gezien dat Yentle daar ook niet in mocht. Dat was toch wel een beetje de kat op het spek binden. Dus op ons gemak naar de uitgang gelopen en lekker op tijd naar huis. De meiden hadden ook nog ontzettend veel zin om in het zwembad te duiken dus daar hadden we nu lekker de tijd voor.
Lekker genieten in het water is toch ook wel heel lekker hoor.

6 opmerkingen:

Pieter en Petra zei

Hey hoi,

Island of Adventure zijn wij in september met Bianca geweest. Helaas regende het die middag ontiegelijk dus zijn er hooguit 2 uurtjes geweest, maar we gaan zeker nog een keer terug.

En die filmpjes, ze blijven geweldig om te zien hoor !!!

Tip van "P&P" :
Als je 'morgen' op Boggy Creek bent, dan moet je een plekje voorin de airboat nemen, dan heb je het mooiste uitzicht !!!

En natuurlijk ff knuffelen met die baby-krokodil...

Groetjes,
Pieter & Petra

Marleen en Bertus zei

We hebben weer zitten genieten van jullie.Lekker he die douches?Ziet er leuk uit die verzopen katten!Veel plezier morgen!Een dikke kus en poot van Zoé.

Carmen zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Carmen zei

Hallo allemaal,

We verheugen ons iedere dag op de filmpjes van de meiden :). Ze zien er nog verbazend fit uit. Ook jullie tonen op de foto's nog geen vermoeidheid. Houden zo.

Nog veel plezier vandaag ;).

Groetjes
Orlando, Marga, Carmen en Nina

mery_lagendijk zei

Ik volg nog steeds met veel plezier hoor!! Vanochtend wel de computer opgestart om snel de blog te lezen, maar mijn timemanagement was weer dusdanig dat ik geen tijd had om een reactie te plaatsen en ook niet om het filmpje van de meiden te bekijken...dat heb ik dus nu net even gedaan!

Veel plezier en tot morgen, dikke kus voor iedereen!

Daniëlle en Ronald zei

We zijn weer bijgelezen, dikke kus vanuit La France.

D&R