Het weer in Orlando, Florida

dinsdag 28 april 2009

Magic Kingdom en een rustdag

Het weer gisteren: ’s morgens een klein beetje bewolkt en ’s middags een stralende zon
Aantal geschoten foto’s: 525
Totaal aantal geschoten foto’s: 1746

Gisteren zijn we om kwart over acht vertrokken en kwamen om half elf pas thuis. We zijn naar Magic Kingdom gegaan. De moeder der Disney Parken. Enerzijds heel leuk om het te zien, anderzijds te vertrouwd omdat we al een aantal keren naar Parijs zijn geweest. Er zijn natuurlijk ook wel andere attracties maar grotendeels komt het overheen met Disneyland Parijs. Dat is een beetje jammer want ik vind het heel leuk om juist hier nieuwe parken te ontdekken. Maar geen geklaag hoor, we hebben een ontzettend leuke dag gehad en hebben heel veel attracties kunnen doen. We kwamen dus vlak na opening aan. De auto geparkeerd op de enorme parkeerterrein, in het treintje gestapt dat ons naar de ticket en transportation centre zou brengen en daar weer in een monorail gestapt. Je komt alleen bij Magic Kingdom per monorail of per boot. De rope-drop was al gebeurd maar het was nog niet enorm druk. Naar binnen gaan werd een beetje lastig want natuurlijk hadden we weer iemand bij ons wiens vingerafdruk geweigerd werd. Mam haar wijsvinger werd niet goedgekeurd (vraag me niet hoe dat kan, maar het werkte gewoon niet!) Zij mag nu als enige legaal bij binnenkomst haar middenvinger opsteken want die vinger werd wel geaccepteerd. Het moet toch niet gekker worden dat dit soort gedrag gestimuleerd wordt. Ieder entree kaartje is nu ook persoonsgebonden. Gauw even de voorletter erop gezet anders komen we bij andere parken in de problemen. We zijn na binnenkomst gelijk doorgelopen naar Tomorrowland waar we zonder te hoeven wachten gelijk bij Buzz Lightyear naar binnen konden. Flink geschoten op alles wat los en vast zat. en daarna door naar Stitch’s Great Escape. Dat was ook een hele gave attractie die voor Solange eigenlijk te eng was. Yentle vond hem wel eng maar toch ook heel leuk. Je zat op een stoel met een beugel om je schouders en daarmee kreeg je allerlei sensaties mee. Gekriebel op je hoofd, net alsof hij op je schouders liep, de lucht van een boer (niet zo fris) en nog veel meer. En natuurlijk hebben de meiden nog even in een auto gereden in Tomorrowland Speedway. Samen met opa in de theekopjes, dat is ondertussen een traditie geworden want opa Bert gaat samen met de meiden in elke “theekopje” die ze tegenkomen. Of dit nu is in Disney Parijs, Plopsaland of de Efteling is. Toen door naar Mickey’s Toontown Fair. Dit gedeelte is er niet in Parijs en dat is echt wel jammer. Hier kunnen de kleintjes zich goed vermaken. Je kan in de huizen van Mickey en Minnie kijken en ook Solange heeft hier weer een achtbaanritje kunnen maken. Hiep hoi want ze is tenslotte al “groot”. Daarna gingen we als groep opsplitsen. Richard, Patricia, Mary en Evi gingen door naar de Pirates of the Caribbean maar wij wilde nog wat attracties doen in Fantasyland. Heel begrijpelijk dat Evi hier al gauw te oud voor is maar het is het gedeelte bij uitstek voor mijn kinderen. We spraken af om wel samen naar de parade te kijken en zijn om kwart voor drie bij elkaar gekomen. Wij hebben in Fantasyland de volgende attracties gedaan: The Many Adventures of Winnie the Pooh en It’s a Small World. Dit is de oorsprong van alle Small World’s en je kunt merken dat ze bij Parijs daar weer van geleerd hebben. Die is toch grootser en mooier opgezet. Dat geldt trouwens zeker voor de Pirates of de Caribiean die we later op de dag hebben gedaan. Heel gaaf was dat je Jack Sparrow elke keer tussendoor zag verschijnen maar ik geloof dat deze attractie in Parijs drie keer zo lang duurt. Daarna door gelopen naar een klein gedeelte van Frontierland want dat lag bij It’s a Small World om de hoek. Daar nog Haunted Mansion gedaan. Het “spookhuis”! Wat een dappere kinderen hebben wij toch want die vonden het echt helemaal geweldig en riepen aan het eind dat ze wilde blijven zitten om hem nog een keer te doen. Toen kwamen mijn moeder en ik in actie. We zagen een kerstwinkel. Natuurlijk bleef aanschaf niet uit! We hebben allebei een Disney boom met kerst. Ik heb met kerst altijd twee bomen staan. Een groene boom met witte ornamenten in de woonkamer en een groene boom vol met Disney ornamenten in de uitbouw. Mam heeft een hele grote boom vol met Disney ornamenten. Tijdens het afrekenen kwam die vrouw erachter dat we Nederlanders waren en ik vertelde haar dat mam tijdens de vakantie jarig is. Dat leverde gelijk de buttons op waar we naar op zoek waren. Op haar verjaardag zelf kan ze nu met een button oplopen en zal ze hopelijk vaak in het zonnetje gezet worden. Nou moeten we nog even haar cadeaubon ophalen bij de klantenservice want dit jaar geldt als je jarig ben op de dag dat je Disney bezoekt, je gratis entree krijg. Dit moet je natuurlijk wel kunnen bewijzen (anders is iedereen natuurlijk jarig!!). Heb je nu al entree kaartjes gekocht dan krijg je daarvoor een vergoeding. Na de kerstzaak gelijk door naar de plek waar we met de andere hadden afgesproken voor de Parade. Ik vond hem eerlijk gezegd niet spectaculair. Er waren vreemde combinaties gemaakt op de wagens en ik vond hem daardoor nogal rommelig. Gelukkig merken kinderen dit soort dingen totaal niet op en hebben er enorm van genoten. Jammer toch dat je beleving zo gaat veranderen als je volwassen wordt. Voor Solange was het allerbelangrijkst dat ze Belle zou zien en daarin zou ze niet teleurgesteld worden ware het niet dat ze net voor de Parade in slaap was gevallen. En als Solange slaapt, dan slaapt ze ook echt en wordt ze nergens wakker van. Dat wil je trouwens dan toch niet want ze is dan ook niet te genieten. De keren dat ik er niet onderuit kwam heb ik ook echt geweten. Ik ben zo benieuwd hoe ze reageert als ze een donderdag als Belle prinses wordt omgetoverd. Ze weten echt nu nog van niets. Na de parade zijn we gaan bergbeklimmen. Eerst Big Thunder Mountain en daarna Splash Mountain. Beide heel leuk en ook Yentle had nu weer een achtbaan ritje achter de rug. Splash Mountain is echt een aanrader want je krijgt eigenlijk eerst een poppenshow van broer Konijn te zien en daarna ga je een paar keer een kleine diepte in. Ik moet zeggen dat we niet echt nat zijn geworden maar dat kwam ook omdat we op de tweede en derde rij zaten. De mensen van de eerste rij waren wel nat maar niet doornat. Toen was het etenstijd, lekker gegeten bij Pecos Bill Tall Tale Inn. Een snelle hap maar daar raken we ondertussen wel aan gewend. Na het eten nog naar Adventure land. Eerst maar in Aladdin want daar was een hele korte rij. Toen door naar de Jungle Cruise maar daar was er toch wel een wachtrij van 30 minuten en Kenneth was er achter gekomen dat er bijna geen wachtrij was voor Pirates of the Caribbean. Dus gauw een fastpass voor de Jungle Cruise en op naar de Pirates. Dat was leuk maar wel heel kort. De Cruise was ook heel leuk. Je vaart in een boot naar verschillende continenten en ziet daar verschillende beesten en andere bijzonderheden. Natuurlijk zijn dit ook allemaal poppen maar Disney is echt de meester in het uitvoeren van dit soort attracties. Het ziet er altijd zo mooi nog uit. Het onderhoud is echt geweldig. Toen waren we er wel een soort van klaar mee. Op ons gemak zijn we naar het plein voor het kasteel gelopen en konden daar nog heerlijk op een bankje zitten vlak voor het kasteel met een eerste klas uitzicht. We waren ongeveer een uur te vroeg maar al meer mensen gingen een plekje uitzoeken en langzaam maar zeker liep het toch aardig vol. Kenneth is in de tussentijd nog even snel met de meiden naar de voorstelling van Monsters en Co geweest. Ze kwamen enthousiast daarvan terug. Geweldig was het dat iedereen op de grond ging zitten en ook op de grond bleef zitten. Hierdoor bleef je een eerste klas uitzicht houden. Wishes is echt spectaculair. De kinderen hebben met open mond staan kijken en hebben zo ontzettend genoten. Ik zelf heb als een razende reporter foto’s staan schieten. Echt Joop van Tellingen, daar doe ik echt niet voor onder. Het was waanzinnig en ik moet zeggen dat ik toch een hoop mooie foto’s heb overgehouden(zie sidebar van mijn blog. Kenneth heeft zitten filmen en heeft ook een stukje gefilmd voor de blog. Kijk zelf maar

Daarna was de pret over. Naar de uitgang. En dat moet natuurlijk iedereen het park gaat sluiten. We konden gelukkig de winkels inschieten waardoor we uit te grote mensenmassa konden komen. Het was wel wat meer laveren met de buggy maar het schoot toch aardig op. De grootste oponthoudt was de monorail maar ook daar klagen we niet over want dat ging eigenlijk nog zo ontzettend snel. Voordat we het wisten konden we erin. Uit de monorail, in het treintje die ons naar de parkeerplek bracht waar onze auto stond geparkeerd. Dat ging ook heel vlotjes. Als je nu na gaat dat het vuurwerk om 9 uur begon en we om half 11 thuis aankwamen hebben we het nog heel aardig gedaan. Toen begon het grote werk van de foto’s uitzoeken want zoals gezegd. Kenneth en ik zijn daar allebei zeer goed in en we hadden weer een flinke hoeveelheid geschoten. Ik heb aan de reacties gemerkt dat ik hierdoor toch een aantal mensen teleurgesteld heb ;-). Dat was niet de bedoeling hoor maar mijn oogjes wilde echt niet meer. Ik vind het wel ontzettend leuk dat jullie zo met ons meeleven en zoals gezegd het stimuleert me wel enorm. Toch wil ik nu wel alvast aankondigen dat ik waarschijnlijk morgen ook niet de fut zal hebben om nog een verslag te maken omdat we dan tot 21:00 uur in Epcot zullen zijn en de verwachtingen zijn dat we dan wel later thuis zullen komen omdat we verder in het park zullen staan voor het vuurwerk. Dat kost dus meer tijd om thuis te komen. Ik zal mijn best doen maar ik beloof niets.

Dinsdag 28 april 2009 Een Rustdag
Het weer: een stralende zon en 30 graden
Aantal geschoten foto’s: 68
Totaal aantal foto’s: 1814

Vandaag kon ik eindelijk een keertje uitslapen. We hadden eigenlijk Clearwater Beach op de planning staan maar dat zag niemand zitten. Het is toch een autorit van bijna twee uur en dat wilde we de kinderen ook niet aandoen. Die wilde heel graag een tijdje in het zwembad doorbrengen en dat was eigenlijk wel een prima idee. Een planning is leuk maar we moeten natuurlijk wel flexibel blijven. Ik was de laatste die uit mijn mandje kwam en dat was om 8:30 uur. We hebben gezellig rustig ontbeten en daarna gingen pap en Kenneth naar de Publix om nog wat boodschapjes te doen. Ik ben achter de computer gekropen voor de foto’s te bewerken en mam heeft de wasmachine in de gaten gehouden want we hebben heerlijk de bedden verschoond. Lekker weer een schoon mandje inkruipen. De familie van Rijn kwam ook nog even op visite want die hadden vandaag ook een trage start. Quincy bij de meiden in het zwembad en al gauw lagen Maurice en Mart er ook bij. Een hoop gespetter was het resultaat. Even met de vrouwen onder elkaar de leuke plekken uitgewisseld waar je fijn kan shoppen want dat stond toch wel vanmiddag op de planning. Om een uur of half een hebben we een hapje gegeten waarna we op pad gingen. Eerst weer terug naar de Florida Mall want Kenneth zijn Levi broek zat toch niet lekker en Marleen: “We hebben je fitflops hoor!!! Het zijn zwarte geworden met stoffen bandje”. Even nog met Yentle voor de M&M winkel gaan staan voor een paar foto’s en toen nog langs de Toy’s R Us. Dat is toch hemel op aarde voor kinderen. Je kijkt je ogen uit. Op weg naar de naar Premium Outlet Mall kwamen we nog een giftshop tegen waar we even zijn gaan neuzen. Leuke souvenirs voor de kinderen thuis gekocht en ook nog wat voor onszelf. Dat is toch ook feest hoor. Mam en ik hebben ons persoonlijk als doel gesteld om president Obama te helpen om dit land uit de recessie te trekken. We hebben weer ons steentje bijgedragen in de economie. Bij de Premium Outlet Mall aangekomen kwamen we al vrij snel bij de Geox winkel. Daar hadden ze een uitverkoop en hebben we allebei een paar waanzinnig leuke schoenen aangeschaft voor $ 25,00. Kenneth was dit keer de duurste want die heeft twee paar Geox schoenen gekocht voor naar zijn werk. De eerste waren niet in de uitverkoop en die waren nog wel wat prijzig (al waren ze nog altijd flink goedkoper dan in Nederland) en het tweede paar was wel in de aanbieding en die hebben we er maar gelijk bijgedaan. Daarna naar de Disney Outlet. Daar zijn we toch weer geslaagd voor aardig wat kerst artikelen. Het is echt heel leuk. De mensen zijn echt heel hulpvaardig met het inpakken als je uitlegt dat je het spul allemaal mee wilt nemen naar Nederland. De mensen zijn sowieso hier heel behulpzaam en aardig. Nies maar een keertje in het openbaar. Van verschillende kanten wordt er door vreemde mensen “Bless you” naar je toe geroepen. In Nederland wordt er alleen maar naar je gekeken met een blik of je je bacillen bij je wilt houden. Niet vaak zal je het meemaken dat een vreemde “Proost of gezondheid” naar je roept. Bij de Food Court een hapje gegeten en toen snel naar huis. Ik wilde de meiden graag op tijd op bed hebben omdat het morgen weer een uitputtende dag zal worden. Van negen tot negen is niet niets. We gaan echt nog wel een keertje terug naar Premium want we hebben lang niet alles gezien van binnen. Door de etalages heen kijkend kreeg ik best nog wel wat ideeën hoor. Nu zit ik hier mijn best te doen op deze blog die eigenlijk absurd lang is geworden. Maar het is algemeen bekend dat ik niet in staat ben om korte verslagen te maken. Als ik de notulen van een vergadering maakt zijn ze ook nooit klein. Duidelijk zijn ze wel maar niet kort!!! En Thirsa, ik vind het heel leuk om ook van jou een reactie te krijgen. Yentle en ik hebben samen een lijstje gemaakt met mensen die we dag gaan zwaaien en daar staan jullie ook op hoor. We houden het alleen nog spannend wanneer je aan de beurt ben want daardoor kom je elke keer ons “verslag van de dag” lezen. We gaan naar iedereen een keertje zwaaien we houden het alleen als verrassing wanneer dat is. Dit is het einde van een twee daags verslag. Het is geen klein stukje geworden maar ik wens jullie toch veel leesplezier!(Claudia, voldoet hij aan je verwachtingen??) En dan nu……..


8 opmerkingen:

Pieter en Petra zei

Hey Jacqueline & Kenneth,

Het 'lange' wachten is wel beloond met een mooi uitgebreid verslag ! Ook wij hebben sinds afgelopen kerst een Disneyboom en dat heeft toch wel iets aparts vinden wij.

Ik heb trouwens van meerdere mensen begrepen die nu in Orlando zitten dat het lang niet zo druk is dan gewoonlijk in de parken en restaurants. Zal mij benieuwen hoe dat over een paar weekjes is als wij er zitten.

Groetjes vanaf een zonnige Coolsingel,
Petra & Pieter

ps,
Ben je nog wezen 'gluren bij de buren'??

Marleen en Bertus zei

Geweldig verslag!Wij vinden het helemaal niet erg hoor dat het zo lang is!Ik vind het elke ochtend weer spannend wat ik zal zien en geniet vooral van de foto,s.Ga weer genieten van de volgende gebeurtenis en wij wachten weer met spanning op het volgende verslag.Dikke kus en groetjes!!
PS dank je wel voor het halen van de fitflops.

mery_lagendijk zei

Ik wil ook!!!

Vooral doorgaan met je verslagen hoor!!
Marit en ik hebben gezellig samen de foto's en het filmpje bekeken, leuk hoor, meiden!!

Dikke kus van ons!

Claudia zei

Weer een goede morgen allemaal,

Super verslag Jacq, je hebt het meer dan goed gemaakt. Of Yentle niet meer van die rare gezichten wil trekken, Twan kon je opvegen en volgens ons stond d'r haar ook alle kanten op, waarschijnlijk door al die 8banen. Bert zo te zien boeken de zwemlessen ook voorruitgang. Solange doet echt haar best zo te zien. Toch heerlijk he zo'n zwembad in je achtertuin. En Yentle als ritmisch gym toch ineens niet meer zo leuk is kan je altijd nog schoonspringster worden. Corrie koop je er ook een gelijk een kerstboom bij, ik denk dat je ondertussen wel drie bomen vol kan hangen hahahaha. Kennth ik hoop dat er een limiet op die creditcard zit, anders moet je een hoop overuren gaan maken als je weer thuis bent.
Blijf allemaal lekker doorgaan met genieten en plezier hebben en tot morgen. Groetjes ook van mijn pa en ma.

Dora zei

Wat een gaaf verslag weer! Zeker het wachten is heel goed beloond! Mooie foto's, plezier bij kids en oudjes en kerstinkopen. Ik ben om, ik wil ook en wel nu! Ach, ik heb niet te klagen, maar het ziet er zo gaaf uit bij jullie. Leuk. Ben alleen jaloers op de disneykerst inkopen. Die disney ballen zijn zooo gaaf. Zeg, is er nog plek in de koffer voor een paar voor mij???

Vandaag voor mij een opruim, inpak en bereid koninginnedag voor dagje. De kids zijn nog bij oma en opa (vooral in die volgorde).

Thirsa vond het verslag van jullie ook heel leuk. Ze heeft heel erg haar best gedaan om dat stukje gisteren te typen naar jullie. (voor haar best lastig namelijk) Leuk he. Ik zal haar vandaag je reactie laten zien.
Het filmpje was weer super leuk.
Dikke knuffel van ons allemaal en geniet nog lekker verder.

Dora zei

Lieve Allemaal,
Ik heb al erg genoten van jullie
verhaal.En wat geweldig dat de (meiden) zo leuk te zien zijn op film. En ook de groetjes van Oma Francis.En ook bij jullie is het prachtig weer.Wat een geweldige ervaring is zo iets he! Je ziet het
op de gezichtjes van de meiden, de oogjes glimmen helemaal. Hier gaat het zo z'n gangetje. Bij mij is het een rommeltje want ze zijn met de regenpijpen bezig . Ze waren lek en daarom zakte het zo erg, er waren al steentjes weggezakt. Morgen is het koninginnendag dan is er weer van alles te doen,heel gezellig. Het is weer heelijk weer dus ik ga nog even fijn fietsen.
En voor jullie wens ik nog een hele fijne voortzetting van de vakantie toe, en wees voorzichtig
met de hoeveelheid bagage. En ik kijk met veel plezier naar het verslag van de dag. Lieve groetjes en een dikke knuffel voor de (meiden) van Mam Oma Steens.

famscheepensgoesorlando zei

het was weer een prachtig verslag
en jullie hadden een mooie dag dat vuurwerk is echt kippevelwerk en een belevenis op zich.
groetjes marij

Carmen zei

Heey allemaal,

Wat een heerlijke dag hebben jullie weer achter de rug en daarna een fijne rust en shopdag. Carmen en ik hadden er best bij willen zijn. Geniet nog maar fijn met z'n allen dan lezen wij morgen weer heerlijk mee.

Groetjes,
Orlando, Marga, Carmen en Nina